Persbericht 17 september 2020

17 september 2020

Persbericht 17 september 2020

Apeldoorn, 17 september 2020

Royal Reesink introduceert eigen elektrische werktuigdrager

Er is een toenemende vraag naar emissieloze machines voor groenonderhoud. Royal Reesink dochterbedrijven Jean Heybroek en Motrac Industries, hebben daarom hun krachten en expertise gebundeld. Het resultaat is een volledig elektrisch aangedreven werktuigdrager, de ‘RECO eTrac’, die op 17 september 2020 is geïntroduceerd.

Gerrit van der Scheer, CEO van Royal Reesink: ”In de markt wordt al langer om een dergelijke machine gevraagd. Omdat het steeds vaker een harde eis is bij overheden, maar ook vanwege het comfort en omdat we allemaal graag willen bijdragen aan een duurzame samenleving. Op deze vraag spelen we met de RECO eTrac graag in!”. Een team ervaren engineers is eind 2018 gestart met de bouw van een eerste testmodel. Daarna is de machine verder geperfectioneerd. Dit najaar wordt het prototype opgeleverd, waarna vanaf januari 2021 de eerste units in productie worden genomen.

Volledig elektrisch

De RECO eTrac is een volledig elektrische werktuigdrager en is daardoor emissieloos. Door het unieke ontwerp is de machine zeer krachtig en wendbaar. De ergonomische cabine zorgt voor veel comfort met rondom zicht en is voorzien van klimaatcontrole en andere opties voor een prettig gebruik.

Eerste units verkocht

Partijen die belangstelling hebben voor de RECO eTrac kunnen zich in Nederland melden bij Jean Heybroek, en in België bij Reesink Turfcare Belgium. Beide bedrijven zijn verantwoordelijk voor de distributie, service en onderhoud van de machine. Daarbij werken ze nauw samen met geselecteerde lokale en regionale (dealer)bedrijven. Eric van Susante, directeur van Jean Heybroek: “De eerste machines zijn nu al verkocht aan enkele partners die al in het allereerste stadium in 2018 interesse hebben getoond. In de tweede helft van 2021 wordt de productie verder opgeschaald voor alle andere geïnteresseerden”.

Contract met LM-Trac stopt

Eric van Susante: “Met al haar eigenschappen en voordelen vormt de RECO eTrac een meer dan uitstekend alternatief voor het merk LM-Trac, waarmee per 1 oktober 2020 de exclusieve samenwerking stopt. Wel blijven Jean Heybroek en Reesink Turfcare de vertrouwde service, onderhoud en onderdelen bieden voor klanten die een LM-Trac in gebruik hebben”.

‘Toenemende vraag naar emissieloze machines voor groenonderhoud‘

Houd mij op de hoogte!

Graag houden wij u op de hoogte van de
ontwikkelingen. Meld u aan voor onze updates,
zodat we u snel kunnen informeren.

Ontstaan uit een intensieve samenwerking tussen verschillende dochterbedrijven van Royal Reesink.

Jean Heybroek en Reesink Turfcare BE zijn verantwoordelijk voor de verkoop van de RECO eTrac in Nederland en België.
Heeft u belangstelling of vragen, neemt u dan contact met ons op:

The Nederland

Jean Heybroek BV